EFS har historiskt sett alltid nått ut på en rad olika sätt – genom gudstjänster, böcker, tidskrifter och tevesändningar. En plattform som blir allt viktigare är sociala medier.
Därför satsar EFS på att nå fler via dessa kanaler:
– Nyligen nådde vi över 2 000 följare på Facebook. Det är bra, men vi borde kunna ha ännu fler. En bred plattform möjliggör att nå ut med artiklar från Budbäraren eller en inbjudan till årskonferensen till en större publik, säger Joel, ansvarig för sociala medier på EFS rikskansli.
Särskilt genomslag har satsningarna på rörligt material fått. Stor spridning fick exempelvis Andreas Lundströms presentationsvideo om EFS, inför Svenska kyrkans rikskollekt, med över 5 000 visningar. EFS-prästen Lotta Okkonens uppmaning att stödja hungerstrejkande EFS-medlemmen Hamid Aryans manifestation för konvertiter i Sverige sågs hela 29 000 gånger.
– Genom att följa EFS i sociala medier och dela, kommentera och sprida innehållet möjliggör vi tillsammans att EFS når nya människor och det glada budskapet får längre räckvidd, säger Joel.
Du hittar oss på:
Facebook: facebook.com/efsnu och facebook.com/saltiefs
Instagram: @efsnu och @saltiefs
Twitter: @efsnu och @saltiefs
Webb: efs.nu och salt.efs.nu och budbararen.nu
Dela gemenskapen med oss och använd våra officiella hashtags: #efsnu #saltiefs #budbäraren
MEST KOMMENTERAT
Hallå där Helena Eriksson …
EFS breddar stödet till Östafrika
Tuff verklighet för återvändare i Irak
Växa upp utan att växa bort
Vem är präst – egentligen? Om det allmänna prästadömet